Ollaan harjoiteltu taas naaman pesua ja alas sanaa. Naaman pesuun olen liittänyt sanan "pesu", mutta en ole vielä yrittänytkään saada sitä ärsykekontrolliin. Naaman pesu alkaa mennä jo paremmin mutta sitä ei tule kyllä ihan joka kerralla naksujakson alussa, johtuu varmaankin tästä mun huonosta naksuajoituksesta tai siitä että namipalan jälkeen tulee usein tosissaan nuolastua sitä naamaa. 

Ai niin olen opettanut Empulle jo jonkin aikaa "odota" sanaa kun tullaan kotiovesta sisälle. Kun avaan oven menen itse sisään sanon Empulle odota ja jätän sen seisomaan hetkeksi oven ulkopuolelle. Tässä vaiheessa olen kävellyt jo keittiöön asti ja huutanut vasta sitten "saa tulla". Tämä on jo aikas hyvä saavutus sillä Emppu ei pysty silloin edes näkemään mua. Vähäks me ollaa hyvii ;D

Alas sana alkaa pikkuhiljaa toimia jo käytännössäkin. Käytin sitä joku kerta kun se oli kerjäämässä vieraalta huomiota ja näytti toimivan joten kehut olivat paikallaan. Olen harjoitellut mm hyppimällä sängyn ja sohvan päällä ja Emppu on silti pysynyt alhaalla ainakin 90 prosenttisesti. Jos Emppu on lähtenyt mukaan hyppimään sohvaa/sänkyä vasten käytän negatiivista rankaisua eli siirryn toiseen paikkaan hyppimään ja nami jää tällöin saamatta kyseisessä paikassa.