Eilen Riikka & Huima (& Vieraileva tähti Heppu) oli taas kylässä viikottaisella visiteerauksellaan. Annettiin koirien juoksennella (tässä demonstraatio edelliseltä kerralta ;)) ja treenattiin vähän. Otin pari sivullemenosta maahan menoa, käskyä joutui toistamaan pari kertaa. Juteltiin vähän tokotreenauksen esteestä, ja Riikan loistoideasta lähdettiin rautakauppaan ostamaan pölkyt joiden välistä voin harjoitella Empun lähetystä (ja liittää esteen välin myöhemmin.) Tässä on muuten näyte mun sahaustaidosta, täytyy myöntää että niitä oli viel jäljellä ala-asteen muistoista ;)

Tänään pidettiin "ihan viralliset" tokotreenit Elinan ja Reetan kanssa. Treenattiin paikallaanoloa makuultaan. Sivusta maahanmeno sujui jo hyvin. Olin yllättynyt kuinka pitkiä matkoja Emppu pysyi paikallaan - mun oli tarkoitus lisätä välimatkaa kymmeneen metriin mutta pystyin menemään reilusti kauemmas. En kuitenkaan lisännyt kestoa vaikka mieli teki, olin päättänyt ennen treenejä että lisään ainoastaan välimatkaa. Yksikään odotus ei mennyt pieleen, ja makuulla pysyminen on jo paljon varmempaa. Se mihin olin hiukka pettynyt oli huomion vähäisyys, oli hankala saada kontaktia Emppuun. Kun kontaktin sai liikkeet meni ihan ookoo, vaikka sivulletuloon joutuin käyttämään pari kertaa kosketuskeppiä vihjeenä (ei mennyt pelkällä sanalla). Sovittiin treeniaika samalle ajalle ensi viikoksi, ehkäpä kontakti on silloin parempi. (Monilla kursseilla olen meinaa huomannut saman ongelman juuri ekalla kerralla.).

Reeta ja Elina oli kyllä niin hyviä!! Molempien koirat veti hienosti seuraamisia, seuraamisesta maahanmenoja ja seisomista yms. Sai olla vihreänä kateudesta ;). Lopuksi tehtiin vielä luoksepäästävyysharjoitukset vuorotellen, kyl meist tulee mestareita jos/kun jaksetaan treenata samaan malliin ;).

P.S. Mielenkiintoinen uutinen